User login

Navigation

Global IMC Network

Ο Γ. Λιλλήκας για την Ομοσπονδία

Είχα κάποτε και γώ την απορία για το τί είδους ομοσπονδία θα δεχόταν ο υποψήφιος για την προεδρία Γιώργος Λιλλήκας. Έτσι, ρώτησα το πολιτικό γραφείο του.
Επειδή αυτή η απορία τίθεται τακτικά παραθέτω την ερώτησή μου και την απάντηση που πήρα:

2012/5/25 sparos <.........>

Αγαπητέ κ. Λιλλήκα και επιτελείο,

Εχω διαβάσει την διακήρυξή σας και εν πολλοίς συμφωνώ. Έχω επίσης διαβάσει διάφορες συνεντεύξεις σας και παρακολούθησα αριθμόν βίντεο όπου εκθέτετε τις απόψεις σας. Δεδομένου ότι δέν υπάρχει άλλος υποψήφιος που να με ικανοποιεί πλήρως είμαι διατεθιμένος να σας υποστηρίξω. Ιδιαίτερα διότι οι ηγέτες του λεγόμενου ενδιάμεσου χώρου αποδεικνύονται άβουλοι και μάλλον καιροσκοπούν ώστε να μεγιστοποιήσουν αυτά που ο καθένας θεωρεί ωφέλη στο κόμμα του.

Μου αρέσει ιδιαίτερα η θέση σας ότι στο εθνικό πρέπει "να αποσύρουμε όλες τις διαχρονικές μας υποχωρήσεις και να διαπραγματευτούμε το Κυπριακό από μηδενική βάση."

Εκτιμώ και θεωρώ απαραίτητη μιαν διεκδικητική πολιτική και ως τώρα είστε ο μόνος που την προωθείτε.

Εν τούτοις, δυο κυρίως θέσεις σας με κάνουν να έχω δεύτερες σκέψεις:

Η παράλληλη διεξαγωγή συνομιλιών με τους λεγόμενους Τ/κ και την Τουρκία. Δεδομένης της πλήρους εξάρτησης της Τ/κυπριακής ηγεσίας απο την Άγκυρα, ποιά η σκοπιμότητα των συνομιλιών μαζί τους; Με την Τουρκία πρέπει να συνομιλήσουμε ως κατοχική δύναμη και θα πρέπει η Ευρώπη ετσιθελικά να μας υποστηρίξει. Βεβαίως πρέπει να ξέρουν οι Ευρωπαίοι πολιτικοί ότι είμαστε ανένδοτοι και ότι υπερασπίζουμε ευρωπαϊκόν έδαφος.

Απο την πολιτική σας διακήρυξη:
"Τόσο το Ενιαίο όσο και το Ομόσπονδο Κράτος μπορούν να αποτελέσουν ένα καλό και λειτουργικό μοντέλο λύσης αρκεί οι δομές τους, οι διαδικασίες λήψης απόφασης, η εκπροσώπηση των κοινοτήτων στα όργανα του Κράτους, να στηρίζονται στις αρχές του Δικαίου και της Δημοκρατίας."
Αν αυτό είναι προσπάθεια μη αποστασιοποίησης κάποιων οπαδών (ηγητόρων?) ΑΚΕΛ ή/και ΔΗΣΥ μπορώ να το δεχτώ αλλά το θεωρώ επικίνδυνο. Αυτό σημαίνει ότι δέν αρχίζουμε απο μηδενική βάση. Οι Τούρκοι θα αρπάξουν την ευκαιρία και οι οποιεσδήποτε συνομιλίες θα αρχίσουν απο ομοσπονδία. Ξεχάστε το ενιαίο κράτος.

Μήπως μιλάμε για το περιβόητο "ορθόν περιεχόμενο"; πώς είναι δυνατόν;
Ομοσπονδία σημαίνει τη συνεργασία δυο οντοτήτων (να τα στέητς του Χριστόφια!). ΣΕ τελευταία ανάλυση δεχόμαστε τη διαίρεση της Κύπρου σε δυο ξεχωριστές περιοχές και ερχόμαστε να τα συνενώσουμε σε ομοσπονδία. Κάτι σαν Βέλγιο; "μακριά τα ρούχα μας" θα έλεγα.

Αναμένεται ότι σύντομα το ΑΚΕΛ θα ανακοινώσει ή δικόν του υποψήφιο ή θα υποστηρίξει κάποιον τρίτον. Παρόλον ότι με τον κ. Αναστασιάδη λίγες ουσιαστικές διαφορές έχουν, ιδιαίτερα στο εθνικό, δέν θα τον υποστηρίξουν διότι με αυτόν τον τρόπο εξαλείφεται η διπολικότητα που μεγιστοποιεί τις εκατέρωθεν συσσωρεύσεις κουκκιών.
Εκτός της μέγιστης εκπλήξεως να υποστηρίξει το ΑΚΕΛ Λιλλήκα, ένας μόνον εναλλακτικός υποψήφιος πρέπει να εμφανιστεί. Αμφιβάλλω αν μπορεί να εμφανιστεί άλλος με πρόγραμμα πιο "προχωρημένο" απο το δικό σας.
Δηλώνω λοιπόν την πρόθεσή μου να βοηθήσω - εν τω μέτρω των δυνατοτήτων μου - και ευελπιστώ ότι θα έχω διευκρινήσεις στα πιο πάνω θέματα.

Σε τί θα μπορούσα να σας φανώ χρήσιμος απο εδώ που βρίσκομαι;

Χαιρετισμούς απο την Ολλανδία,
--
Φοίβος Γ. Σπάρος

--
P Παρακαλώ σκεφτείτε το περιβάλλον - είναι απαραίτητο να τυπωθεί αυτό το μήνυμα;
------------------------------------------------

Απάντηση:

2012/6/5 Πολιτικό Γραφείο Γιώργου Λιλλήκα <info@ylpolgrafeio.com>

ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ

ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΙΛΛΗΚΑ

Αγαπητέ κύριε Σπάρο,

Σας ευχαριστώ για την πρόθεση σας να με στηρίξετε. Όσον αφορά τα δυο βάσιμα ερωτήματα σας, πολύ συνοπτικά, λόγο πίεσης χρόνου, θα ήθελα να σημειώσω:
1. Παράλληλη διαπραγμάτευση:

Συμφωνώ απόλυτα με την θέση σας ότι η Τουρκοκυπριακή ηγεσία ελέγχεται πλήρως από την Άγκυρα και υπηρετεί πλήρως την πολιτική της. Όμως φοβάμαι πως ακόμα και οι καλόπιστοι Ευρωπαίοι εταίροι μας αλλά και άλλες φίλες χώρες, δεν θα κατανοήσουν/ δεχτούν μια άρνηση μας να συζητήσουμε με τους Τουρκοκύπριους ζητήματα που τους αφορούν, όπως π.χ. η προστασία των δικαιωμάτων τους , η άσκηση των δικαιωμάτων τους σε θέματα θρησκείας, παιδείας κ.λ.π. Εξαναγκάζοντας την Τουρκία να καθίσει στο τραπέζι των συνομιλιών με την Κυπριακή Δημοκρατία για τα ζητήματα αποχώρησης των κατοχικών στρατευμάτων, των εποίκων κ.λ.π αναδεικνύουμε τον πραγματικό χαρακτήρα του Κυπριακού ως θέμα εισβολής και κατοχής.

2. Το μοντέλο λύσης του Κυπριακού:

Η διζωνική εκ φύσεως προϋποθέτει την αφαίρεση των δικαιωμάτων και ελευθεριών από τους Ελληνοκύπριους γιατί στηρίζεται στην αρχή ότι οι Τουρκοκύπριοι πρέπει να διοικούν μια περιοχή. Άρα εμπεριέχει ρατσιστικά στοιχειά και καταλύει βασικές αρχές της Δημοκρατίας.

Αν η Ομοσπονδία ήταν πολυμερής (π.χ. με 6 Πολιτείες, όσες και οι επαρχίες της Κύπρου) με ένα σύνταγμα όπως π.χ. το Αμερικανικό ή το Γερμανικό, όπου δεν υπάρχουν περιορισμοί δικαιωμάτων και την κάθε πολιτεία κυβερνά αυτός που εκλεγούν οι κάτοικοι της πολιτείας οι οποίοι διαθέτουν όλοι δικαίωμα ψήφου, τότε αυτή λύση θα μπορούσε να είναι και δίκαιη και η πατρίδα μας ελεύθερη με Δημοκρατικό πολίτευμα. Θα ήταν όμως δαπανηρή η διαχείριση/ διοίκηση . Η αναφορά στο Ενιαίο και στην Ομοσπονδία σκοπό είχε να υπογραμμίσει ότι η ουσία έγκειται στο σεβασμό του Δικαίου και της Δημοκρατίας που η Διζωνική παρακάμπτει εκ προοιμίου.

Ασφαλώς το Ενιαίο κράτος είναι προτιμότερο ως πολιτειακό σύστημα. Αν, όμως, στο Ενιαίο κράτος εμείς εφαρμόσουμε την αρχή της εκ περιτροπής Προεδρίας κ.λπ. και παραχωρήσουμε στους πολίτες της Τουρκίας τα δικαιώματα ελεύθερης διακίνησης, εγκατάστασης στην Κύπρο κ.λπ., τότε η λύση αυτή θα οδηγήσει στον εκτουρκισμό του νησιού με νόμιμο εποικισμό.

Θα μπορούσα να επεκταθώ αλλά ο χρόνος με πιέζει. Ελπίζω κάποια στιγμή να τα πούμε και από κοντά.

Φιλικά,

Γιώργος.

Comments

Re: Ο Γ. Λιλλήκας για την Ομοσπονδία

Ευχαριστώ πολύ που πήρες την πρωτοβουλία για τη διευκρίνηση.

Είναι αλήθεια πως η λέξη "ομοσπονδία" ξενίζει, αλλά το πρόβλημα μας είναι πως η έννοια δυστυχώς ταυτίστηκε με την ρατσιστική Διζωνική "λύση", ή και διότι (λόγω αυτής της ταύτισης) αναγκαστικά απορρίψαμε την έννοια διότι συνταυτίζεται με "από κοινού σπονδή" που φτιάχνουν ανάμεσα των ανεξάρτητα κράτη ή κρατίδια.

Αλλά αν πράγματι ομιλούμε για μια ομοσπονδία που έχει χαρακτήρα Δικοινοτικό, όχι Διζωνικό, που παρέχει εγγυημένα όλα τα νομικά, συνταγματικά και ανθρώπινα δικαιώματα σε όλους με ισότητα, όπου η μειονότητες έχουν προστατευμένα δικαιώματα και η πλειοψηφία κυβερνά, ουσιαστικά μιλούμε για "ομοσπονδία" επαρχιών, μια πολύ βιώσιμη λύση. Δηλαδή ένα ενιαίο και αδιαίρετο κράτος όπου υπάρχει ισχυρή τοπική διοίκηση και όπου ΔΕΝ κατέχει κανένα προνόμιο η μιά ή η άλλη ράτσα. Χωρίς Φυλετικούς Νόμους, χωρίς γεωγραφικό διαχωρισμό, με πλήρη δικαιώματα επιστροφής όλων των προσφύγων σε καθεστώς ασφάλειας.

Για να λειτουργήσει κάτι τέτοιο πιστεύω πως χρειάζονται αρκετές θεσμικές αλλαγές που να πραγματώνουν τη λαϊκή αυτοδιοίκηση σε διάφορα επίπεδα και να εγκολπώνουν στοιχεία Σοσιαλισμού όπου είναι εφικτό.

Πέτρος
_______________

Newswire

Sat 23 September 2017
Sat 8 July 2017
Tue 13 June 2017

Syndicate

Syndicate content Features

Syndicate content Newswire